17/07/2023

הסגולות המדהימות של אבקת פרופוליס


מוצרי טיפוח רבים כוללים פרופוליס – חומר מופלא המכונה גם דבק דבורים. מהי אבקת פרופוליס, איך היא עוזרת לעור וכיצד ניתן לצרוך אותה? כל התשובות

אם את מחפשת דרך טבעית לשפר את בריאות העור שלך, אבקת פרופוליס היא אפשרות נהדרת.

מה זה אבקת פרופוליס?

שמעת פעם על דבק דבורים? ובכן, זהו כינוי אחר לחומר מופלא שנקרא פרופוליס – חומר דביק אשר נאסף על ידי דבורים מניצני עצים ומקורות בוטניים אחרים.

פרופוליס הוא תערובת מורכבת של תרכובות אורגניות ומינרלים, בהם דבורים משתמשות כדי להפוך את הכוורות שלהן לסטריליות, עמידות למים ופחות רגישות לצמיחת עובש או חיידקים. בנוסף, התכונות האנטיבקטריאליות של החומר עוזרות להגן על דבורי הדבש מפני מיקרואורגניזמים מזיקים בזמן שהן אוספות צוף ואבקה.

כאמור, לאבקת פרופוליס סגולות לא רק עבור דבורים, אלא גם עבור בני אדם.

מוצרי טיפוח מעולמם של הדבורים

פרופוליס הוא לא החומר היחיד מעולם הדבורים שיש סביבו באז (הבנת?) בכל הקשור לטיפוח העור. לצד אבקת פרופוליס, מוצרי טיפוח כמו קרם עיניים או סרום ויטמין C עשויים לכלול גם את המרכיבים הבאים:

  • דבש מנוקה – דבש שניתן למצוא רק בניו זילנד. הוא עשיר במגוון חומרים מועילים, מעודד ייצור קולגן ומסייע רבות בהתחדשות תאי העור.
  • ארס הדבורה – קשה לפרט את כל היתרונות של החומר הזה. הבולט מכולם, הוא יכולתו של ארס הדבורה להפחית היווצרות של רדיקלים חופשיים.

כעת, נפרט את הסגולות הנפלאות של אבקת פרופוליס:

הפחתת כתמים כהים

אבקת פרופוליס מכילה נוגדי חמצון וחומרים נוספים, שפועלים יחד כדי לעזור להיאבק בשינויי צבע בעור. בנוסף, פרופוליס יכול להגן על העור שלך מפני נזקי שמש ורדיקלים חופשיים, שהם לרוב הגורם לכתמים כהים מלכתחילה.

תכונות אנטי דלקתיות ואנטי פטרייתיות

מחקרים מראים כי אבקת פרופוליס עוזרת להפחית דלקות, בזכות כמה מהמרכיבים העיקריים שלה: קוורצטין, חומצות פנוליות, חומצה קינמית וחומצה קפאית. רכיבים אלו מסייעים על ידי חסימת ייצור ושחרור כימיקלים הגורמים לדלקת בגוף.

כמו כן, פרופוליס נחשב לאחת התרופות הטבעיות הכי טובות נגד בקטריות. על פי מחקרים, אבקת פרופוליס נאבקת בזיהומים פטרייתיים, ובמקרים רבים מצליחה להיפטר מהם באופן מוחלט או להפחית את כוחם ונוכחותם.

יכולות ריפוי

שתי התכונות שהזכרנו בסעיף הקודם, הופכות את הפרופוליס לחומר יעיל להפליא בהרגעת כאבים ובזירוז החלמה של פצעים. כמו כן, נוגדי החמצון שבו ידועים כבעלי תכונות ריפוי לכל דבר, החל מזיהומים קלים ועד לדלקות כרוניות.

אבקת פרופוליס ידועה גם כיעילה נגד אקנה, בזכות יכולתה להילחם בגורמים של התופעה מבלי להשפיע מדי על תאי העור שמסביב. כלומר, מומלץ למרוח פרופוליס על העור אם אתם נוטים לאקנה או בעלי עור שמן. אין סיבה להשתמש בכימיקלים קשים או בחומרים אחרים, שעלולים להיות לא בריאים או לגרום לתופעות לוואי מצערות.

הגברת לחות העור

מוצרי טיפוח עם אבקת פרופוליס, בין שאר היתרונות שלהם, מגבירים את רמות הלחות בסוגי עור יבשים. חומצות השומן בחומר מסוגלות להרגיע אפילו את העור המיובש ביותר, משקמות אותו ומשפרות את בריאותו. לבסוף, תכונותיו האנטיבקטריאליות של פרופוליס פועלות כשכבת הגנה למניעת אובדן לחות.

פילינג לעור

פרופוליס מכיל פוליפנולים, המסייעים בהחלפת תאי עור במטרה לחשוף עור חלק וזוהר יותר. הוא גם פותח נקבוביות צפופות, כך שעור הפנים שלך יכול להיראות ברור ובהיר יותר. אבקת פרופוליס מסירה תאי עור מתים לא תחושה של גירוי בעור.

לסיכום, לאבקת פרופוליס סגולות רבות. אם המטרה שלך היא שמירה על בריאות אופטימלית של העור, חפשי מוצרי טיפוח עם פרופוליס.


כתבות נוספות במרכז הידע שאולי תאהבי...

השפעת מוצרי דבורים בדרמטולוגיה וטיפוח העור

קרם לחות לפנים בשילוב ארס הדבורה

קראו עוד >>

24/07/2023
מוצרי בימנוקה

כיצד נטפל בעור פנים יבש ?

קראו עוד >>

22/11/2022
השפעת מוצרי דבורים בדרמטולוגיה וטיפוח העור

השפעת מוצרי דבורים בדרמטולוגיה וטיפוח העור

קראו עוד >>

28/01/2020
0
    0
    העגלה שלי
      חזרה לעגלה
      דילוג לתוכן