22/02/2022

שינוי ושיפור בגודל, עומק ושטח הקמטים בעור בקרוב ל-12% לאחר שימוש בארס הדבורה לאחר 12 שבועות


הצורך להילחם בנזקי הגיל ולשמור על עור במראה בריא, זוהר ורענן, משותף לרבים מאיתנו. אלא שבדומה ליתר איברי הגוף, גם העור שלנו עובר שינויים טבעיים לאורך השנים. בין הסיבות שמאחורי השינויים הללו ניתן לציין חשיפה משמעותית לשמש, אך גם התבגרות טבעית שמצטברת לאורך השנים. וכאשר משלבים בין הפחתת ייצור הקולגן לבין ירידה בגמישות העור, התוצאה היא היווצרות קמטים באזורים רבים – כולל כמובן עור הפנים.

הרצון להביא לשיפור במראה עור הפנים הביא לפיתוח מוצרים קוסמטיים שונים, שמבוססים על תכשירים רבים בהם ארס דבורי הדבש. ובדומה לרכיבים נוספים שהשפעתם ניכרת בתחומים רבים, גם התכונות האנטי-דלקתיות של ארס הדבורים ידועות מזה שנים ארוכות. למעשה, הוא נמצא בשימוש קבוע ברפואה המסורתית, וניתן לטיפול במגוון מצבים רפואיים בהם הגברת החוסן הפיזי, שיפור פעולת מערכת הדם ועוד.

עם זאת, ממצאי מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים באופן עקבי שארס הדבורים עשיר גם ברכיבים חיוניים נוספים, שיכולים להועיל לגברים ולנשים בטווחי גיל רחבים. הרכיבים הללו הופכים אותו ליעיל במיוחד גם ברמה הקוסמטית, בכל הנוגע לשיפור מראה עור הפנים.

מה זה בעצם ארס דבורה?

ארס דבורים הוא נוזל חסר צבע, שמופרש על ידי דבורים במהלך פעולת העקיצה. חוקרים שבחנו את הארס הגיעו למסקנות מרתקות בכל הנוגע להרכב שלו, שהוכיח פעם נוספת את העושר והמורכבות שקיימים בטבע. במסגרת המחקרים נמצא כי הארס מכיל תרכובות אנטי דלקתיות כולל אנזימים, סוכרים, מינרלים וחומצות אמינו. מליטין, תרכובת המורכבת מ-26 חומצות אמינו, מהווה כ-50% ממשקלו של הארס, ובמחקרים נוספים הוכח כי מדובר בתרכובת בעלת השפעות אנטי-ויראליות ואנטי-בקטריאליות. לצורך השוואה, עוצמתה האנטי-דלקתית של התרכובת חזקה פי ארבעה מזו של הקורטיזון.

בזכות המבנה הכימי הייחודי שלו, חומצות האמינו של ארס הדבורים מצליחות להמיס את מעטפת תאי העור ועל ידי כך מאפשר לרכיבים נוספים לחדור לתאים באופן אפקטיבי יותר. זאת בשונה מתכשירים אחרים, שנותרים על גבי העור בלבד. איסוף חומר הארס מעוקץ הדבורים, מאפשר להשתמש בו למגוון מטרות שמועילות לעור, כחלק מטיפולי פרו אייג’ינג מתקדמים. ואם תהיתם, חשוב לציין כי שיטות האיסוף המודרניות מאפשרות לאסוף את חומר הארס מבלי לפגוע או להזיק לדבורים. חילוץ הארס המשמש למוצרי Bmanuka, מבוסס על פטנט חדשני שפותח על ידי מדענים מניו זילנד וכולל רשת מתכת שמפיקה זרם חשמלי מאד נמוך. הדבורים שנמשכות אליו מוציאות את העוקץ באופן אינסטינקטיבי, וארס הדבורה שנופל נאסף, מטוהר ועובר לייבוש בהקפאה.

שימוש בארס דבורים בטיפולי עור

ההשפעות הנרחבות שיש לארס דבורים על העור, איפשרו לו להשתלב בהצלחה במגוון רחב של טיפולים קוסמטיים. החל מטיפולים נגד אקנה, דרך פסוריאזיס ואטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור) ועד לשיפור במראה הקמטים. במחקר שבוצע על ידי קבוצת חוקרים מאוסטרליה ודרום קוריאה למשל, נמצא כי מוצרי קוסמטיקה המכילים ארס דבורים הצליחו לשפר באופן משמעותי את מצבם של נבדקים הסובלים מאקנה וולגריס (פצעי בגרות דלקתיים).

מחקר שבוצע על ידי חוקרים מהמחלקה הדרמטולוגית בבית החולים של האוניברסיטה הרפואית של קונמינג שבסין, העלה ממצאים מרתקים נוספים. במסגרת המחקר נבדקה קבוצת חיידקים שידועה כגורמת לאקנה – ונמצא כי ארס הדברים הוא בעל השפעות אנטי-בקטריאליות ואנט-דלקתיות חזקות כנגד אותם חיידקים. מכאן, שבאפשרותו לטפל לא רק בבעיה אלא גם בגורמים שמובילים להיווצרותה.

עולמן הסודי של הדברים ופרו אייג’ינג – כיצד פועל ארס הדבורים בכל הנוגע לקמטים?

נוסף להמרצת תהליכי ריפוי של תאי עור פגועים ושיפור מצבם של הסובלים מאקנה, ארס הדבורים הצליח להשפיע לחיוב גם בכל הקשור להזדקנות העור. קבוצת חוקרים שבחנה את ההשפעות של סרום ארס דבורים על עור מבוגר, גילתה תוצאות מרשימות שהצליחו להפתיע את כלל המשתתפים. ממצאי המחקר, שפורסם בשנת 2015, העלו כי טיפול בסרום ארס דבורים שיפר את מצב הקמטים בפניהן של המשתתפות מכמה בחינות – החל מהקטנת שטח הקמטים הכולל, דרך כמות הקמטים ועד לעומק שלהם.

המחקר נערך לאורך 12 שבועות, במהלכם הונחו הנשים להשתמש במוצר פעמיים ביום. החוקרים ציינו במחקרם כי כבר לאחר 8 שבועות של שימוש בסרום – נצפו הבדלים משמעותיים בין שתי קבוצות הנשים שנבדקו. בתום השבוע השמיני נצפתה אצל כלל המשתמשות בסרום ירידה של 6.64% במדדים שהוזכרו, ואילו בתום השבוע ה-12, הירידה עמדה על 11.83%. החוקרים ציינו לטובה לא רק את התוצאות אלא גם את ההשפעה המהירה של ארס הדבורה בהקשרים הללו.

התוצאות שנצפו במחקר שהוזכר, כמו גם במחקרים נוספים, מבוססות על מספר מאפיינים של ארס הדבורים, בדגש על האופן שבו הוא פועל במגע עם העור. על מנת להוביל לשינויים במראה העור, נדרשת חדירה אל מתחת לפני השטח שלו. אלא שלא כל מוצר מצליח לחדור אל השכבה העמוקה יותר מלכתחילה, ועם הגיל הפעולה הופכת למורכבת עוד יותר. זו בדיוק הסיבה שלא כל תכשיר קוסמטי מצליח להביא לשינוי משמעותי בעור הפנים.

כיצד מצליחים מוצרים המכילים את ארס הדבורה להגיע לתוצאות, במקום שבו אחרים כשלו? ראשית, עצם המגע בין העור לבין ארס הדבורה, יוצר אפקט בשם “עקיצת הדבורה” – זרימת הדם לאזור גוברת, ויחד איתו גם חומרי הזנה שונים שמגבירים את ייצור הקולגן והאלסטין שבעור  נוסף להמרצת ייצור האלסטין, הקולגן ותאי האפידרמל, ארס הדבורה משמש גם כנשא לרכיבים נוספים, כמו דבש המנוקה וחומצה היאלרונית – הנמצאים במוצרי חברת Bmanuka. והוא מאפשר להם לחדור בקלות אל השכבות העמוקות יותר של העור, ועל ידי כך תורם ליצירת שינויים משמעותיים שנדרשים לעור עם השנים.

האם ארס דבורה הוא ה”בוטוקס של הטבע“?

שילוב הפעולות שהזכרנו מאפשר לארס הדבורה לסייע בהתחדשות טבעית של תאי העור ובהגברת האלסטיות שלו. התוצאה היא עור במראה מוצק וחלק יותר, תוך החלקת הקמטוטים שמצטברים עם השנים.

אם התיאורים הללו מזכירים לכם במידה מסוימת טיפולי בוטוקס, אתם כמובן לא לבד. ארס הדבורה זכה כבר לכינוי “הבוטוקס של הטבע”, מאחר שהוא לא רק תורם לאחידות במראה העור אלא גם גורם לו להיראות מתוח ומוצק יותר. ואכן, החומרים המצויים בארס הדבורה תורמים ביצירת אפקט הדומה לזה של טיפול בוטוקס, באמצעות שליטה בהתכווצות שרירי הפנים והפחתה של קמטי הבעה.

מהם, אם כך, ההבדלים בין בוטוקס לבין תכשירי ארס הדבורה? טיפולי בוטוקס מעניקים לעור הפנים שני יתרונות עיקריים – הם מטפלים בתסמינים, שהם הקמטים עצמם, כמו גם בגורם שמוביל להיווצרותם, כלומר בתנועת השרירים הרפטטיבית. ולכן , על ידי הרפיית השריר שגורם להופעת הקמטים, מצליחים הטיפולים להביא לתוצאה מיידית וארוכת טווח. עם זאת, תהליך הבוטוקס מחייב את המטופלים להשתמש באיש מקצוע שמתמחה בתחום ולעבור הזרקות באופן קבוע, כאשר כל טיפול כרוך בעלויות גבוהות. כך שהטיפול לא בהכרח מתאים לכולם, בין אם בשל פחד ממזרקים, חשש מתוצאה לא טבעית או מפגיעה בשריר, כמו גם  הצורך לתחזק את הטיפולים מעת לעת.

מוצרי קוסמטיקה המבוססים על ארס הדבורים אמנם לא מיועדים להחליף את ההליכים הקוסמטיים המובילים, אך הם מצליחים להעניק תוצאות נראות לעין – באופן פשוט ובטיפול שניתן לביצוע מהבית. בזמן הפנוי שלכם, באמצעות מריחה פשוטה וכחלק משגרת הטיפוח היומית. בנוסף, ארס הדבורה הוא רכיב טבעי ובריא, שבניגוד לבוטוקס לא מלווה בסיכון לפגיעה בשריר. לכן מי שמעוניינים ליהנות מהיתרונות שיש לטבע להציע, יכולים להפיק ממוצרים כאלה את המירב.

ארס הדבורה במוצרי Bmanuka

סדרת מוצרי הקוסמטיקה של Bmanuka מסייעת לטיפוח העור והפחתת קמטים באמצעות ארס הדבורה, דבש מאנוקה ומגוון רכיבים עוצמתיים נוספים. המוצרים מיועדים לשימוש יומיומי, ומספקים מענה לכל צורך שקשור לשגרת הטיפוח בעזרת מוצרים כמו סרום פנים, קרם יוםקרם לילהג’ל לניקוי פנים ועוד. שימוש במוצרים מעודד את העור לייצר קולגן ואלסטין באופן טבעי, ועל ידי כך תורם ביצירת מראה עור חלק, מוצק וצעיר יותר בעור שמתמודד עם קמטוטים ותסמיני גיל נוספים.

חשוב לציין שמאחר והשימוש במוצרי Bmanuka אינו מוגבל רק לעור מבוגר, ניתן להשתמש בו גם כדי להקדים ולטפל בתסמינים הראשוניים של עור נפול. היעדר טיפול בשינויים הקטנים אשר מצטברים על פני העור, עלול להוביל בשלבים מאוחרים יותר לצורך בטיפולים משמעותיים – כמו זה שניתן במסגרת הזרקות בוטוקס. על ידי שימוש במוצרים המכילים את ארס הדבורה, תוכלו להגביר את ייצורם של חלבוני העור העיקריים שפוחתים עם השנים – ועל ידי כך להשיב לעור את הגמישות שאבדה לו, ולהקדים החמרה במצב.

בשונה מטיפולים שמערבים תכשירים שאינם טבעיים, מוצרי Bmanuka מבוססים על רכיבים טבעיים ומומלצים בלבד. ללא שימוש בפראבנים, SLS, פתאלטים או חומרים משמרים אחרים. כך שאם אתם רוצים להעניק לעור שלכם את הטוב ביותר, באופן טבעי ובאמצעות שימוש ברכיבים שהוכחו כמועילים על ידי המדע, מוצרי Bmanuka המכילים ארס דבורה, הם הבחירה שלכם.


כתבות נוספות במרכז הידע שאולי תאהבי...

אישה מחזיקה ערכת טיפוח בימנוקה

מוצרי טיפוח המוכנים מדבש המנוקה

קראו עוד >>

23/02/2022
אישה מורחת קרם לטיפול באקנה

אילו תכשירים קוסמטיים מסייעים לטיפול באקנה?

קראו עוד >>

24/01/2023
דבש המנוקה

מהו דבש מנוקה?

קראו עוד >>

23/02/2022
0
    0
    העגלה שלי
      חזרה לעגלה
      דילוג לתוכן